onsdag, august 01, 2007

Skolestart....

Ja, jeg er jo i bund og grund kommet til Sydney for at læse, selvom jeg gerne var foruden:-)

I går kom der styr på fagene, og efter mange mails mellem CBS og Macquarie University kom de endelig frem til, at vi kun skal læse 3 fag hernede i stedet for 4 for at have full workload, hvilket jo er en dejlig ting.

Universitetet ligger 17 km nord for Sydney centrum (hvor jeg jo bor), så vi skal tage en bus derud, der tager ca. 45 min. Det er ok nu, hvor jeg kun skal have 3 fag og har fået det ordnet sådan, at jeg kun skal derud mandag og torsdag. De fag jeg skal have er:

- Communication and social, economic and political development
- Intercultural communication
- Communication and power paradigms in international relations

De lyder alle som nogle ok fag, dog er min underviser på det første fag fra Kina, og hun snakker ikke særlig godt engelsk. Hun kan ikke engang udtale ordet "development" rigtigt, selvom det er i fagets titel. Hun siger nærmere "dewelopment" med et blødt V.... ej, kom nu:-)

Bliver også lige nødt til at fortælle om min dag i dag, hvor jeg jo havde fri.
Vi (Vibeke, Charlotte og jeg) stod tidlige op og spiste lidt let morgenmad, og gik så op på taget og tog et slag tennis. Charlotte skulle derefter på uni, så Vibeke og jeg tog bikini på og lagde os på taget, og fik lidt sol (det er nemlig 22 grader hernede nu). Derefter tog vi i poolen og boblebad, efterfulgt af en stor lækker morgenmad.

Vi fik så den ide, at gå en tur over Harbour Bridge over til North Sydney, hvilket viste sig at være en virkelig flot tur, med den bedste udsigt over Sydney CBD.



Der er rigtig hyggeligt på den anden side af broen, en mere provinsagtig stemning, med en dejlig atmosfære. Der skal vi helt sikkert over igen.

Men ja, det var lige et resumé af en dag i mit liv i Sydney - livet kan da ikke blive meget bedre:-)

Ingen kommentarer: