søndag, august 05, 2007

Så gik der endnu en weekend!

Som det jo er i Danmark med at weekenderne altid er så hurtigt overstået, kan jeg fortælle, at det samme også gør sig gældene på den anden side af jorden (sjovt nok). Det har lige været torsdag aften, hvor jeg holder weekend, og nu er det allerede søndag aften.

Det har været en weekend med fuld tryk på. Den startede dog stille og roligt, da vi vågnede op fredag til regn, og derfor smuttede ned i en stor HMV-butik og købte den komplette kollektion af Indiana Jones-filmene - jojo:-) Fredag aften var alle danskere fra CBS, og andre vi har mødt hernede, inviteret til housewarming hos to drenge og to piger fra CBS, der bor sammen. Ja, det er jo dejligt at være downunder, og så sidde til fest udelukkende med danskere:-) Nå, men det var en rigtig hyggelig aften, som sluttede i byen i Kings Cross, et område i Sydney hovedsagligt for backpackere, men hvor det er ret trendy at gå i byen. Det minder lidt om Vesterbro ved Istedgade.

Lørdag startede vi dagen med et slag tennis og lidt sol på taget, hvorefter vi skulle gøre os istand til endnu en fest, nu en housewarming hos en dreng, der hedder Martin, der bor med en Australier i området Paddington. Der var inviteret ca. 50 mennesker i lejligheden, så der var godt fyldt op. Det blev en meget underholdende aften, der sluttede med, at ca. 10 af de resterende danskere (mig inkl.) gik amok på danskegulvet til gamle danske klassikkere som fx Kom tilbage nu og selvfølgelig lidt Nik & Jay:-) Det var ikke helt i australiernes smag, så de valgte at trække sig tilbage til et af værelserne og lukke døren - ups - så meget for at møde forskellige kulturer og mingle lidt:-)

I dag lå vi så med tømmermænd og havde ondt af os selv. Vi fik set den sidste Indiana Jones film, og konkluderede hurtigt, at 2'eren klart er den bedste - hermed en lille tanke til Lulu og Søs:-) Frokosten blev hentet på McDonalds, men fik taget os sammen til at gå en lang tur sidst på dagen, sjovt nok forbi operahuset og ned til Darling Harbour.

Det var et lille indblik i en weekend for mig. Håber I alle derhjemme også har haft en dejlig weekend.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Julie. Jeg syns ikke du får mange kommentarer på din blog, så nu vil mor lige prøve at være lidt moderne.....Det lyder til at I har det fantastisk down under og jeg glæder mig vildt til at komme ud til dig. Her har det jo ikke været nogen bragende sommer, men den er vi jo så heldige at få i november.
Kys og søde tanker fra din Muts.

Sophia sagde ...

Hej Julie,

Her kommer der i hvert fald også en kommentar fra mig :-)

Det ser ud til, at du rigtig nyder det down under - fed lejlighed og overskueligt skema med plads til ferie - dejligt!

Glæder mig til at læse mere om, hvad du går og laver.

Kh
Sophia