søndag, august 26, 2007

Sydney Roosters vs. Penrith Panthers

I går var jeg inde og se min første rugby-kamp. Det var noget af en oplevelse.

For det første skulle jeg lige lære reglerne at kende, hvilket ikke var så let, da Adam (australieren, der havde inviteret os med) fortalte ud fra reglerne fra amerikansk fodbold.... pas!! Men efter kampen havde jeg nogenlunde styr på reglerne, selvom jeg stadig synes det er en mærkelig sport. For det andet så er det en vildt voldsom sport, som grundlæggende bare handler om, at en mand har bolden og løber ind i en klump af modstandere, hvor han så bliver kastet omkuld og smadret ned i græsset. Det er ret vildt at se på, for de går virkelig til den. Men der er ingen der piver, så det kunne fodboldspillere sgu lære lidt af - rugbyspillere er rigtige mænd:-) For det tredje så har Sydney Roosters (læg mærke til det meget faretruende navn) den sejeste maskot. Fik ikke lige navnet på den, men det er tæt på, at den slår Leo fra FCK! Sarah, jeg tænkte meget på dig, da den kom på banen:-)

Vi fik aldrig helt fat i, hvorfor holdet havde valgt at kalde sig Sydney Roosters, for vi kunne da komme med adskillige bedre navne som fx Sydney Tigers eller Sydney Bears, men nej nej... en hane!! De havde også en roostersang, men den nåede ikke fck-sangen til sokkeholderne!!

Alt i alt var det en fed oplevelse, selvom hanerne tabte og derved missede en finaleplads i ligaen. Efter kampen tog vi på pub i Paddington, hvor vi "bare lige" skulle have en lille drink. Men hov, det endte selvfølgelig med en bytur til kl. 4 i morges... typisk! Så nu har vi tømmermænd og ligger og prøver at læse til forelæsningen i morgen. Senere i aften skal vi se "Legendernes tid", som charlotte endnu (af en eller anden mærkelig årsag) endnu ikke har set, så mon ikke vi alle ender med køkkenrulle og tårerne trillende ned af kinderne igen... jeg ved, at jeg gør:-)

Her kan I se billeder fra aftenen - læg mærke til de små 80'er shorts og de meget stramme t-shirts på spillerne:-)








7 kommentarer:

Maiski sagde ...

Han ser da flink ud, ham australieren... ;0))

Julie sagde ...

Det er ikke Adam, du kan se på billedet, men i stedet hans danske roommate Martin.... :-)

Anonym sagde ...

Hvor er deres tøj fedt;o) Det ser sjovt ud - sådan en kamp gad jeg godt se når vi kommer derned. Ja, det er en sød hane, men den slår vist ikke leo...

Anonym sagde ...

Det ku være, at Jesper Grønkjær skulle i lære som rugby spiller - den svans

Jeg glæder mig til at se dig i okt. Har de fisherman i Australien? og må man sniffe det?

/Andreas

Julie sagde ...

Hej Ålen,
Der er desværre ikke fisherman I Aus., hvilket vi er ret kede af!! Så nej, heller ingen snifning - men det er også helt fint med mig - din psycho:-)

Unknown sagde ...

julie, drop det med fisherman til Ålen, og gi ham i stedet en god gammel flaske portvin.

Anonym sagde ...

Portvin må gå, far-nilsson :)

Jeg kan slet ikke vente med at komme afsted. Sender dig snart en mail, mit site kommer op og køre :)

Linker self også til din glimrende blog:p

vi tales ved

/Ålen