torsdag, juli 12, 2007

Foerste dag i Sydney

Saa er jeg ankommet til Sydney i god behold - dog med en smule ondt i ryggen og maasen efter den lange flyvetur. Vi har stadig en smule jetlag, men stod tidligt op i morges (ankom i gaar kl. 21 - 11 om formiddagen i DK), og gik igang med den store sightseeingtur, jeg maatte jo se operahuset med det samme:-)

Kan kun sige, at Sydney er den flotteste by. Jeg maatte lige staa og sunde mig lidt, da vi kom ned til havnen og kiggede paa operahuset og Harbour Bridge i fuld solskin, det var fandme flot! Derefter gik vi til Darling Harbour, hvor der er en lang promenade med palmer og cafeer. Det er naesten som at gaa i et postkort, skal nok ligge billeder op, naar jeg kan komme paa nettet med min computer, for jo jo, turist-Julie har allerede taget masser af billeder:-) Vibeke og jeg har ofte ogsaa lige maatte tage kortet i brug, saa indfoedte kan vi ikke prale af at ligne, men vi er ligeglade, vi synes det er for fedt at vaere her.

Saa til min familie, der oplevede mig som ret nervoes inden afgang, kan allerede nu slappe af - jeg har det godt:-)

Vi bor paa et hostel 10 min fra CBD (det centrale Sydney). Selve vaerelset er ikke noget at prale af, men der er hverken kakkelakker eller bedbugs, saa vi er tilfredse. Vi er nu gaaet paa internetcafe for at kigge efter lejligheder, vi haaber ikke det blir for svaert, men vi vil gerne have en lejlighed til 4 personer med internet og ja, en pool og fitnessrum ville ikke vaere af vejen!! (hmmm - det faar vi aldrig).

Kan lige slutte af med en vejrrapport: Her er ca. 16 grader og blaa himmel. I morges var det sindsygt koldt, men nu her er det faktisk en rigtig fin temperatur. Om natten har vi en radiator staaende midt paa vaerelset, saa der er ingen problemer.

Hihi, Vibeke har lige vist mig vejrudsigten for Danmark - hvor er det synd for jer:-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh, hvor er det dejligt at høre!
Nu glæder jeg endnu mere til vi kommer og besøger dig - og du kan guide os rundt i hele sydney som en indfødt;o)
Held og lykke med bolig jagten...

Kys

Maiski sagde ...

Hvor lyder det bare skønt!! Bare det var mig Kunne godt klare et par måmeder i solen. :0) Glæder mig til at høre mere. Knus Mai