lørdag, juli 21, 2007

Status efter 10 dage i Sydney

Har nu været i Sydney i 10 dage, og inden jeg tager på introtur i morgen, hvor jeg skal lære at surfe, tænkte jeg, at det var tid til en lille statusrapport.

Generelt er jeg helt vild med Sydney. Her er nogle utroligt smukke steder, og den australske mentalitet er helt fantastisk. De lokale er super søde og servicen er i top, hvilket man ikke ligefrem kan sige i Danmark.
Jeg må dog erkende, at der også er nogle negative ting ved byen:

1) Der er alt for mange asiatere. De kan ikke snakke engelsk (selvom de har boet i Australien i 20 år), og generelt er alle danskere allerede mega trætte af dem. Ude på uni er ca 40% asiatere, så det er jo fantastisk:-(
2) Bilerne har forkørselsret. Det betyder, at man kan stå i op til 5 min (sådan føles det ihvertfald) og vente på grønt lys. Det har dog den effekt, at man så bare går over for rødt, når der ikke er nogle biler. I starten stod vi pænt og ventede, men er allerede nu ved at få den australske mentalitet.
3) Bilerne kører i den forkerte side, og det forvirrer mig altså mere end jeg troede. Hver gang jeg skal krydse en vej står jeg og kigger fra den ene side til den anden, for jeg kan ikke rigtig få ind i mit lille hoved, at jeg nu bare skal kigge til højre. Har også én gang været på vej ind til chaufføren i en taxi, hvilket han ikke kunne se det sjove i, men har nu lært bare at sætte mig på bagsædet:-)
4) Det er dyrt at flytte hertil. Vi bruger mange penge i øjeblikket på at for alt til at spille. Fx internet, basisting i køkkenet og selvfølgelig 4 ketsjere til tennis på tagterrassen!!

Men de negative ting er jo bagateller. For har det sgu godt her. I morgen skal vi som sagt på introtur til et sted, der hedder Crescent Head, hvor vi skal opholde os til tirsdag og lære at surfe. Glæder mig helt vildt, og vil glemme at hvidhajer lever ved den australske kyst-)

I hører fra mig igen onsdag, hvor jeg forhåbentlig har nogle fede billeder af mig, der i ægte Dylan-stil, cruiser på bølgerne!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej mus
Hvor er det bare dejligt, at du er faldet godt til derenede, og at du allerede er kommet så meget på plads - den lejlighed er da for vild!! - ikk at jeg ville bytte for kosteskabet på Nørre Bronx sfølig. Jeg syder af misundelse som jeg sidder her på kontoret og titter ud på det grå danske vejr...måske de har udsalg på flybilletter til "Oz" :) PS: havde akkurat samme problemer med bilerne - de kører jo helt forkert. Kys