mandag, september 03, 2007

Byron Bay..

Er tilbage i Sydney efter 3 fantastiske dage i Byron Bay.

Byron Bay er en af de østligste byer i Australien, og ligger 800 km nord for Sydney. Det er en gammel hippie by, der mest af alt huser surfere og backpackere. Jeg syntes det var et super fedt sted, hvor gaderne og butikkerne lignede noget fra en western film (ja ja, knap og nap).

Vi var i alt en flok på 19, der tog afsted, hvoraf de 7 var nordmænd, 2 hollændere og resten danskere. Vi indlogerede os på et backpackersted, der lå midt i byen og 50 m fra stranden - det kunne jo ikke være bedre!

Dagene gik med surfing på den lækreste strand. Må dog erkende, at tre dage mere på et surfboard ikke har gjort mig til verdensmester endnu - faktisk har Vibeke og jeg (der jo skal derop igen om 14 dage på vores springbreak) besluttet os for at få instruktør på igen, da vores tålmodighed er lidt kort (hvad min jo ikke plejer at være), så vi endelig kan komme op og stå lidt fast på det bræt. Det meste af tiden bruger vi (her mener jeg Vibeke, Charlotte og jeg) på at ramme den rigtige bølge og forgæves prøve at komme op - og kommer vi endelig op, ja så når vi lige at juble højlydt, før vi falder af igen:-) I kan her se lidt af stranden, nogle af danskerne, og hvor "cool" jeg er som surfer!







Aftenerne... ja, de endte selvfølgelig i druk:-) Vi tog alle ud og spise på restaurant, hvorefter vi tog tilbage til hostel og drak og hyggede os indtil sprutten var væk og tog så videre i byen. Den megen druk betød, at Vibeke og jeg valgte surfboardet lidt fra søndag og gik os en tur langs kysten, hvor der var en walking track til det østligste punkt i Australien på et par kilometer. Det var bare så flot (selvom vi svedte som sindssyge) - prøv at se lidt billeder!




Alt i al var det en super super fed weekend, så vi var pænt ærgelige da jeg tog hjem, også fordi jeg skulle op i morges kl. 7 og i skole - her kan man snakke om antiklimaks!!! Men det hele hjælper, når nu jeg ved, at jeg skal derop igen om 14 dage:-)

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Det ser da for lækkert ud, Julie. Du skal da vist snart låne flere penge!!! Knuz fra mor.
PS. ER det ikke Peter, der er med på "surferbilledet"?