tirsdag, september 25, 2007

Update paa springbreak

Saa er Vibeke og jeg naaet til turens sidste opholdssted - Airlie Beach. Herfra skal vi i morgen ud paa en 3-dags sejltur rundt i oehavet Whitsunday.

Her er sindsygt flot. Vi ankom i morges kl. 10 efter en 12 timers bustur fra Hervey Bay og har tilbragt dagen paa stranden, eller det vil sige ved et pool omraade, der er lavet lige ved stranden. Paa billedet jeg fandt, kan I se det! Her er ca. 28 grader, saa vi kan godt holde varmen:-)

Ellers har vi siden sidst vaeret i Brisbane og Fraser Island. Brisbane var ikke en specielt stor oplevelse. Vi var faktisk ret skuffet over byen, der egentlig ikke havde andet og byde paa end et omraade, der hedder South Banks. Det er en slags park, der er lavet paa den anden side af Brisbanefloden (hvor floden ligesom deler byen i to dele). Der var der ret flot og en sejltur op ad floden var da ogsaa flot, men ellers var vi glade for at vi kun skulle vaere der halvanden dag.

Vi tog saa videre til Fraser Island - verdens stoerste sandoe - hvilket virkelig var et flot syn. Lange hvide sandstrande, helt klare soeer og hvaler i havet som udsigt. Det er dog et helvede at komme rundt paa oeen, da den kun bestaar af sand, saa man blev paent smadret af at blive kastet rundt i en 4WD bus.

Det var ogsaa paa Fraser, at vi fik vores foerste traumatiske oplevelse. Vibeke og jeg var lidt mormor og morfar og gik tidligt i seng paa foerstedagen paa Fraser. Men da vi kom op paa vores vaerelse blev vi moedt af et 10 cm firben. Lyder maaske ikke af meget, men den var klam syntes vi:-) Efter at have stirret paa den i 10 min (for den skulle jo ikke forsvinde ud af syne) ringede jeg til receptionen og fik en mand til at komme og tage den vaek. Da manden kom broed han i latter, da han saa den. Han havde forventet at skulle fange et halv meter lang firben, der aabenbart boede under vores lejlighed - mums - og kunne ikke ligefrem forstaa vores frygt. Da han ville fjerne den, loeb den lille bandit op i hjoernet, hvor vi ikke kunne faa fat i den, saa vi maatte sove der, selvom vi vidste et firben var i rummet med os... saa ulaekkert!! Men vi klarede os igennem natten med baade bukser og troeje paa, snoerret helt op, saa vi ikke kunne maerke, hvis firbenet skulle finde paa at kravle ned til os!! ... og jaja, grin I bare - kald mig bare en kylling - jeg ved det godt:-)

Som naevnt tidligere er jeg hjemme i Sydney paa loerdag, saa regner med der kommer billeder op soendag!

Ingen kommentarer: