søndag, november 25, 2007

Port Macquarie

Så er vores lille roadtrip i Australien ved at være slut, i morgen vender vi hjem mod Sydney.
Vi har, efter en dag i Blue Mountains, boet i byen Port Macquarie de sidste fem dage. Til vores store glæde var lejligheden jeg havde booket til os super fed. 110 m2 med en kæmpe altan med havudsigt 5 min fra en lækker strand. Faktisk var den så stor, at der gik et døgn før vi fandt ud af, at der var to badeværelser:-)

Inden vi kom dertil kørte vi til vindistriktet Hunter Valley, hvor vi besøgte en lille vingård, der hedder Ernest Hill. Her fik vi af ejeren smagt på seks af deres egne vine, mens vi sad ude på hans lille terrasse med udsigt over vinmarkerne. De smagte fantsatisk godt, så vores lille familie kørte derfra med 12 flasker vin:-)

Dagene i Port Macqurie er gået med blandt andet besøg på en koalapark, hvor vi klappede koalaer og fodrede kænguruer. Vi har besøgt naturreservater med flotte udsigter, været på bådtur, hvor vi så delfiner og store ørne. Besøgt australiens eneste koalahospital, og selvfølgelig har vi ligget ved stranden og badet i kæmpe bølger.
De fleste aftener har vi spist hjemme på altanen, da den jo er fantastisk at sidde på i de varme aftener (her til aften har vi siddet i 24 grader kl. 22)!!

Familien tager hjem på onsdag, hvor jeg dagen efter tager til Byron Bay (igen), og mødes med Charlotte og Vibeke. Her skal vi være i fem dage, hvor vi højst sandsynligt får dagene til at gå med strandture, surfing, restaurantbesøg og ja, druk:-)

Her er lidt billeder fra de sidste par dage.









Her til sidst skal jeg høre, om nogen kan hjælpe min søster og hendes kæreste Casper med et lejlighedsproblem. Hvis I ikke ved det, så skal jeg være moster til maj, som jo er kæmpe stort:-) Derfor vil de gerne flytte til en større lejlighed, end den 50 m2 de bor i nu. De er lige blevet snydt for en lejlighed, de ellers skulle være flyttet ind i til januar, så de står nu på bar bund. Skal derfor høre, om der er nogen af jer, der kender nogen, der kender nogen, der har en leje eller andelslejlighed på min. 75 m2 i København, de kunne flytte ind i, i det nye år. De vil gerne bo i områderne Frederiksberg, Nørrebro, Vesterbro, Islands Brygge og Valby, og er klar til et betale op til 8.000 kr i husleje. Bare skriv til mig, hvis I ville kunne hjælpe!

Ingen kommentarer: