onsdag, december 12, 2007

Så går turen til Melbourne!

I morgen kl. 7.45 flyver Vibeke og jeg sydpå til Melbourne - Australiens 2. største by. Dernede venter os 29-32 grader, så det bliver nok en by-oplevelse mikset med lidt sidste strand. Glæder mig meget til at se byen, den skulle være den mest europæiske by i Australien og "desværre" kendt for dets gode shoppingmuligheder. Hvis det viser sig at være bedre end Sydney, så er jeg økonomisk færdig:-)

Vi er i Melbourne fra torsdag til mandag morgen, hvor vi så tager toget op ad kysten til min gamle studiegruppe-veninde Louise. Hendes mor bor i Melbourne og Louise er ovre på juleferie. Det skal nok blive hyggeligt at se, hvor Louise tilbragte 7 år af sit liv, har hørt mange dejlige ting om området. Og glæder mig rigtig meget til at se Lulu igen!! Tirsdag eftermiddag tager Vibeke og jeg tilbage til Sydney, hvor vi har 2 dage til at pakke sammen og få sagt farvel til byen... snøft!! ... ups, det må jeg forresten ikke snakke om, vi har lavet bødekasse hernede, hvor vi skal lægge en dollar, hvis man snakker om, at vi skal hjem!!! Mads, du skylder 1 dollar!! :-)

Der er flere, der har spurgt, hvornår jeg præcis lander i DK, og det er fredag den 21. december kl. 6.30 - fantastisk tidspunkt ikke??!! Klokken er på det tidspunkt 16.30 for mig, så jeg skal nok være en smule forvirret og jetlag'et, når jeg kommer hjem.

Skal nok nå at skrive lidt nede fra Melbourne....ih, vil helt komme til at savne at skulle skrive på bloggen, når jeg kommer hjem... ups, endnu en dollar i bødekassen!! :-)

I får her lige et par billeder af Melbourne, så I igen kan være lidt med ift., hvor jeg er henne.



Forresten, så gør vi alt hvad vi kan for at komme i julehumør hernede. Vi har fået pyntet lidt op til jul med hjælp fra sendinger fra vores forældre, og hører julemusik hele tiden. Satser på, at julefeberen rammer mig, så snart jeg lander i DK, for den er virkelig svær at få hernede i 25 grader. Det gør det ikke bedre, at Australien har det grimme julepynt, der åbenbart skal være meget farverig og med masser af blink!

Ingen kommentarer: