onsdag, december 19, 2007

Et stort farvel herfra.... snøft!

Så er vi trygt tilbage i lejligheden på Clarence Street! Kom hjem i går aftes og tog direkte ned og fik lidt mad på Darling Harbour med nogle af de andre danskere. De begynder også at tage hjem ad mod DK nu, de fleste af dem.

Vores sidste aften bliver brugt i Bondi, hvor vi er seks stykker, der tager ud og spiser, og nupper et par afskedsdrinks.

I morgen tidlig tager vi ud og spiser brunch på Darling Harbour, og går en tur op og siger farvel til mit elskede operahus. Vi skal mod lufthavnen kl. 14 og skal flyve kl. 17.05 (en lille rettelse), dvs kl. 7.05 torsdag morgen for jer.

Der kommer desværre ikke flere billeder på bloggen nu, da der er gået et eller andet galt, så jeg ikke kan uploade dem.

Til de, der skal bruge infoen, så hedder mit fly TG 950 og lander kl. 6.35 fredag, og kommer fra Bangkok! Man kan vist tilmelde sig en sms-service på Kastrup Lufthavns hjemmeside (nok mest info til søs, Mads og Katia)

Ih, jeg glæder mig sådan til at se min familie og veninder igen (og Mads), det gør det nemmere at kunne acceptere, at jeg skal hjem til super koldt og nederen vejr. Vejret i Sydney er heller ikke det bedste, så min tan er allerede visnet ret meget, når jeg kommer hjem... øv øv!!!

Nå, men så kommer den store afsked med min elskede blog, det har været et fantastisk alternativ til de kedelige fællesmails, som jeg ellers skulle have skrevet, det håber jeg også, at I har syntes.

Tak fordi I har haft lyst til at følge med i mit liv down under.

Vi ses i DK - see ya mate:-)

søndag, december 16, 2007

Hilsen fra Melbourne

Saa har vi vaeret i Melbourne i 4 dage, og hvor har det vaeret fedt. Byen er bare super flot og vi har hygget os saa meget.

Torsdag, da vi ankom, tog vi ind til byen i CBD og kiggede rundt. Vi kom uden at vide det til at stoede paa stroeget ret hurtigt, og ja, Julle var i faelden:-) Ellers gik vi bare rundt og saa i 6 timer, hvorefter vi endte paa en rigtig hyggelig restaurant nede ved floden, der loeber gennem byen.
Fredag startede vi dagen ved stranden, da det blev op til 32 grader den dag. Derefter tog vi igen ind til byen og saa lidt mere. Om aftenen moedtes vi med to australske piger, vi har moedt gennem Pernille, som vi boede med, der hedder Sam og Rhiannon. De tog os ud og spise og ud i det australske natteliv. De er lidt mere, hvad skal man sige, peace, love and harmony end vi er, saa vi oplevede nogle meget spaendende steder.

Loerdag tog vi paa den beroemte shoppinggade Chapel Street, hvor vi igen fik brugt mastercard'et (ja, visakortet er brugt op). Senere paa dagen moedtes vi med toeserne igen, de syntes vi skulle se Melbourne-shopping, der ikke var saa mainstream. Saa de tog os paa de hyggeligste gader med masser af vintage og secondhandtoej... uh, det var saa fedt:-) Om aftenen var vi bare saa traette, saa vi gik i seng kl. 22, hvor vi sov til kl. 9 i morges, saa vi maa ha' haft brug for det. I dag har vi saa vaeret paa Queen Victoria market, og modtes saa med Sam og Rhiannon igen. De tog os paa den flotteste bar, der hedder Rooftop, hvor man sidder paa taget af en 6 etagers bygning og ligger i laenestole og drikker oel, ikke daarligt!

I morgen tidlig tager vi saa toget til Peninsula, hvor Lulu tager imod os, det blir super fedt! Naa, nu er der kun 4 dage til flyet letter, det er sgu for vildt!! :-)

onsdag, december 12, 2007

Så går turen til Melbourne!

I morgen kl. 7.45 flyver Vibeke og jeg sydpå til Melbourne - Australiens 2. største by. Dernede venter os 29-32 grader, så det bliver nok en by-oplevelse mikset med lidt sidste strand. Glæder mig meget til at se byen, den skulle være den mest europæiske by i Australien og "desværre" kendt for dets gode shoppingmuligheder. Hvis det viser sig at være bedre end Sydney, så er jeg økonomisk færdig:-)

Vi er i Melbourne fra torsdag til mandag morgen, hvor vi så tager toget op ad kysten til min gamle studiegruppe-veninde Louise. Hendes mor bor i Melbourne og Louise er ovre på juleferie. Det skal nok blive hyggeligt at se, hvor Louise tilbragte 7 år af sit liv, har hørt mange dejlige ting om området. Og glæder mig rigtig meget til at se Lulu igen!! Tirsdag eftermiddag tager Vibeke og jeg tilbage til Sydney, hvor vi har 2 dage til at pakke sammen og få sagt farvel til byen... snøft!! ... ups, det må jeg forresten ikke snakke om, vi har lavet bødekasse hernede, hvor vi skal lægge en dollar, hvis man snakker om, at vi skal hjem!!! Mads, du skylder 1 dollar!! :-)

Der er flere, der har spurgt, hvornår jeg præcis lander i DK, og det er fredag den 21. december kl. 6.30 - fantastisk tidspunkt ikke??!! Klokken er på det tidspunkt 16.30 for mig, så jeg skal nok være en smule forvirret og jetlag'et, når jeg kommer hjem.

Skal nok nå at skrive lidt nede fra Melbourne....ih, vil helt komme til at savne at skulle skrive på bloggen, når jeg kommer hjem... ups, endnu en dollar i bødekassen!! :-)

I får her lige et par billeder af Melbourne, så I igen kan være lidt med ift., hvor jeg er henne.

Forresten, så gør vi alt hvad vi kan for at komme i julehumør hernede. Vi har fået pyntet lidt op til jul med hjælp fra sendinger fra vores forældre, og hører julemusik hele tiden. Satser på, at julefeberen rammer mig, så snart jeg lander i DK, for den er virkelig svær at få hernede i 25 grader. Det gør det ikke bedre, at Australien har det grimme julepynt, der åbenbart skal være meget farverig og med masser af blink!

søndag, december 09, 2007

Hjemme igen - Sydney altså!

Så er vi alle tilbage i lejligheden i Sydney. De fem dage i Noosa gik bare vildt stærkt!

I aften tager Vibeke, Charlotte og jeg den sidste bytur sammen i Sydney (snøft!), og de næste par dage skal vi bare hygge og rundt se alt for sidste gang. Vibeke og jeg tager jo til Melbourne på torsdag, og når vi kommer tilbage er der kun 2 dage til vi rejser hjem.

Her kommer billeder fra de sidste 14 dage.

Her ser I vores tårnlejlighed i Byron - ret klam lejlighed faktisk, men fantastisk altan!

På Vibekes fødselsdag var vi så ulækre, at vi købte en Mars bar mud cake til 30 dollars (130 kr) - uh, den var klam og god:-)

På vej til Noosa stoppede Charlotte, Ryan og jeg i Sea World i Surfers Paradise. Her så vi delfin show og 4 m hajer.

Main beach i Noosa, hvor vi lå næsten alle dage og nød solen og det 24 grader varme vand!

Jep, så er surftøsen tilbage! Det er nu nok meget godt, at jeg har min uddannelse at falde tilbage på, da jeg aldrig bliver den store haj til det der:-)

The roadtrip-team; Charlotte, Ryan og jeg på vej i byen i Noosa

Her ved ved et lookout over Noosa. Stranden yderst til højre er main beach'en, som vi lå på.

Charlotte og jeg ved det flotte lookout!

Til sidst lige et billede fra spa'en og pool'en på vores hotel, hvor vi lige var nede efter strandturene - ja, vi havde det sgu godt:-)

onsdag, december 05, 2007

Ankommet til Noosa

Lige et lille hej fra mig i Noosa. Ingen tvivl om, at vi nu er ankommet til en by, hvor folk har flere penge mellem haenderne.
Her er lidt hyggeligere end i Byron, og main beach er bare super laekker - kommer lige derfra!

Vi er indkvateret i en ret laekker lejlighed ca. 1 km fra main street, der har lidt for mange butikker med lidt for meget laekkert toej..... nu maa mit toejkoeb-vanvid altsaa snart stoppe:-)

Vi slapper bare af de her dage, Charlotte, Ryan og jeg. Fredag har vi aftalt at gaa ud og slaa lidt til Soeren. Der ligger den hyggeligste restaurant inde paa mainstreet, hvor vi har bestilt bord til kl. 20 og inden da skal vi paa sunset cruise, det lyder ikke daarligt hva??!!

Kan desvaerre ikke ligge billeder op foer jeg kommer tilbage til Sydney soendag, men her fandt jeg lige et billede af Noosa, saa I kan forestille jer lidt bedre, hvor jeg er.

Damn, det er uvirkeligt at skulle hjem saa snart!! :-)

mandag, december 03, 2007

Hilsen fra Byron Bay

Saa er vores lille toesetur til Byron allerede ved at vaere slut, og det har bare vaeret helt super.
Vejrudsigten havde jeg tjekket inden jeg tog herop, og der var lovet thunderstorms og cloudy weather hele ugen, saa vi var lidt triste over de nyheder. Men igen fik vi bekraeftet, at vejrudsigter og meterologer bare ikke aner hvad de laver. For vi haft sol, sol og sol hver eneste dag! Det har vaeret ca. 28 grader, men der har hele tiden blaest en fantastisk dejlig vind, saa vi har sagtens kunne holde det ud. Desvaerre har her igen ikke vaeret nogle ordentlige boelger at surfe paa, saa det er ikke blevet til noget, vi maatte noejes med at laegge ved stranden saa:-)

Aftenerne har vi brugt paa restaurantsbesoeg og to aftener endte med nogle ret vilde byture. Vibeke havde foedselsdag i loerdags, hvor vi havde inviteret 2 canadiere, vi havde moedt sidst vi var i byen, til at komme og drikke med os paa vores balkon. Det var en vildt hyggeligt aften, og Vibeke noed at kunne bade og slikke sol paa hendes foedselsdag for foerste gang nogensinde.

I morgen tager Vibeke og hendes veninde, der er paa besoeg, tilbage til Sydney. Charlotte og jeg har ikke rigtig vidst, hvad vi skulle goere de naeste par dage, men vi besluttede i gaar med Ryan, en af canadierne, at vi tre tager fem dage i Noosa, en by der kan sammenlignes med Hornbaek i DK, som ligger to timer nord for Brisbane, dvs ca. 5 timer nord for Byron. Det er et populaert surfomraade, ligesom Byron, dog for den rigere del - soom the Hamptons! Det blir super cool! Ryan er en super god surfer, saa vi satser paa at faa lidt undervisning:-)

Vi er tilbage i Sydney soendag, hvor Vibeke, Charlotte og jeg skal hygge os i et par dage inden Vibeke og jeg smutter 5 dage til Melbourne, inden turen gaar hjem til Koebenhavn den 20. december. Det er saa surrealistisk, at jeg sidder her i varmen og er hjemme i DK igen om bare 18 dage!!!

Glaeder mig meget til at skulle se jer alle igen snart, men det blir sgu et haardt farvel med Australien, som jeg bare elsker helt vildt. Bare spoerg min familie, de ved vidst godt, hvad jeg snakker om:-)

søndag, november 25, 2007

Port Macquarie

Så er vores lille roadtrip i Australien ved at være slut, i morgen vender vi hjem mod Sydney.
Vi har, efter en dag i Blue Mountains, boet i byen Port Macquarie de sidste fem dage. Til vores store glæde var lejligheden jeg havde booket til os super fed. 110 m2 med en kæmpe altan med havudsigt 5 min fra en lækker strand. Faktisk var den så stor, at der gik et døgn før vi fandt ud af, at der var to badeværelser:-)

Inden vi kom dertil kørte vi til vindistriktet Hunter Valley, hvor vi besøgte en lille vingård, der hedder Ernest Hill. Her fik vi af ejeren smagt på seks af deres egne vine, mens vi sad ude på hans lille terrasse med udsigt over vinmarkerne. De smagte fantsatisk godt, så vores lille familie kørte derfra med 12 flasker vin:-)

Dagene i Port Macqurie er gået med blandt andet besøg på en koalapark, hvor vi klappede koalaer og fodrede kænguruer. Vi har besøgt naturreservater med flotte udsigter, været på bådtur, hvor vi så delfiner og store ørne. Besøgt australiens eneste koalahospital, og selvfølgelig har vi ligget ved stranden og badet i kæmpe bølger.
De fleste aftener har vi spist hjemme på altanen, da den jo er fantastisk at sidde på i de varme aftener (her til aften har vi siddet i 24 grader kl. 22)!!

Familien tager hjem på onsdag, hvor jeg dagen efter tager til Byron Bay (igen), og mødes med Charlotte og Vibeke. Her skal vi være i fem dage, hvor vi højst sandsynligt får dagene til at gå med strandture, surfing, restaurantbesøg og ja, druk:-)

Her er lidt billeder fra de sidste par dage.

Her til sidst skal jeg høre, om nogen kan hjælpe min søster og hendes kæreste Casper med et lejlighedsproblem. Hvis I ikke ved det, så skal jeg være moster til maj, som jo er kæmpe stort:-) Derfor vil de gerne flytte til en større lejlighed, end den 50 m2 de bor i nu. De er lige blevet snydt for en lejlighed, de ellers skulle være flyttet ind i til januar, så de står nu på bar bund. Skal derfor høre, om der er nogen af jer, der kender nogen, der kender nogen, der har en leje eller andelslejlighed på min. 75 m2 i København, de kunne flytte ind i, i det nye år. De vil gerne bo i områderne Frederiksberg, Nørrebro, Vesterbro, Islands Brygge og Valby, og er klar til et betale op til 8.000 kr i husleje. Bare skriv til mig, hvis I ville kunne hjælpe!